top_bg.jpg [123.67 KB]

Podsumowanie z realizacji projektu

,,Usprawnienie Gospodarki Materiałowej w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym
nr 4 w Lublinie" wg. stanu na 14.07.2022

 

Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 4 w Lublinie to jeden z największych szpitali w Polsce. Koszty zużycia materiałów stanowią w nim drugą po wynagrodzeniach pozycje kosztów.

Wyzwania z jakimi mierzył się szpital:

  • Wysokie zatowarowanie i dużo środków zamrożonych w zapasach
  • Różny w zależności od oddziału i nieefektywny sposób zamawiania materiałów
  • Wysokie koszty zużytych materiałów

 

OSIĄGNIĘTE EFEKTY:

 

  1. Obniżenie stanów Magazynowych Szpitala
  • Obniżenie średnich stanów magazynowych w Szpitalu o 2 664 727 zł (na Magazynach Lokalnych o 1 596 749 zł, na Magazynach Głównych o 1 067 978 zł).
wykres1.png [30.81 KB]

 

  1. Spadek średniego wskaźnika rotacji materiałów w Szpitalu:
  • Obniżenie średniego półrocznego wskaźnika rotacji o 5 dni, z 56 na 51 dni. Porównywane analogiczne miesiące roku 2021 i 2022.

 

Wartość materiałów zaewidencjonowanych na Pacjenta (2).png [37.17 KB]
  1. Ewidencja zużyć materiałów na Pacjenta
  • W pierwszym półroczu 2022 zaewidencjonowano o około 10,5mln zł więcej kosztów na Pacjenta niż w analogicznym okresie roku 2021.
  • W pierwszym półroczu 2022 zaewidencjonowano 74% wszystkich materiałów na Pacjenta podczas gdy analogicznym okresie roku 2021 było to około 54%.
  • W czerwcu 2022 ewidencja na Pacjenta była na poziomie 75%.

 

  1. Obniżenie kosztów zużycia materiałów w pierwszym półroczu 2022 w stosunku do analogicznego okresu roku 2021:
  • Obniżenie kosztów na 1000 pkt o 15%
  • Obniżenie kosztów na osobodzień hospitalizacji o 51%

 

  1. Poprawa jakości ewidencja danych w systemie – „Wszystkie dane z zakresu Gospodarki Materiałowej w systemie”:

BMM monitorował m.in:

63%

Oddziałów zachowuje odpowiednią częstotliwość rozchodu materiałów w Oddział.

99,66%

Zakupów powiązanych z zaewidencjonowanym w systemie dokumentem – zamówienie lub umowa.

76,9%

Zakupów powiązanych z zaewidencjonowaną w systemie umową.

94%

Wydań z Magazynu Głównego na podstawie zamówienia.

63%

Umów z uzupełnionymi terminami dostaw.

61%

 Dostaw z uzupełnionymi datami ważności.

 

Umów się z naszym doradcą

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i pomożemy Ci znaleźć optymalne narzędzia, które pomogą zautomatyzować procesy i mądrzej zarządzać kosztami.

Partnerzy

Partnerzy

Zaufali nam

Kontakt

BMM Sp. z o.o., ul. Rzeszowska 101, 36-060 Głogów Małopolski